معاون اول قوه قضائیه گفت: قطع دست متجاوزان به بیت‌المال هدف اصلی قوه قضائیه و دولت است.
کد خبر: ۹۵۶۷۴۳۴
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان در اراک برگزار شد با اشاره به یوم‌الله نهم دی‌ماه گفت: نهم دی‌ماه نقطه عطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است که ملت بصیر ایران با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمنان نظام را ناامید کردند.

قطع دست متجاوزان به بیت‌المال هدف اصلی قوه قضائیه و دولت است

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی درصدد هستند تا نظام به آرمان‌های خود دست نیابد، افزود: امروز در شرایط خاصی قرار داریم، از یک طرف حمایت بی‌سابقه ملت‌های دنیا از آنچه تفکر جمهوری اسلام است و از طرف دیگر، دشمنی دشمنان این نظام و استکبار جهانی که هر روز با دسیسه‌ای می‌خواهند نظام به آرمان‌های خود دست پیدا نکند لذا می‌طلبد که ما هر لحظه هوشیار باشیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه آنچه برای مردم مهم است میزان رضایتمندی از قوه است، تصریح کرد: پرونده‌های وارده و مختومه برای جامعه مفهوم خاصی ندارد؛ شاخص رضایتمندی باید مشخص شود.

حجت‌الاسلام مصدق با بیان اینکه انتظار جامعه اجرای عدالت و احقاق حق است، گفت: یکی از برنامه‌های اساسی قوه قضائیه برخورد با ناهنجاری‌ها در بخش‌های مختلف است که با هماهنگی با دولت مردمی، تصور است، برنامه‌ها خوب پیش می‌رود.

وی افزود: انتخاب مدیر در قوه قضائیه نظام‌مند شده‌است، از رئیس کل دادگستری و دادستان جدید اراک هم این انتظار است که حمایت جدی از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند و به بهانه‌های مختلف واحدهای تولیدی تعطیل نکنند، چنانچه تخلفی صورت گرفته باید وضعیت نیروهای کار نیز در نظر گرفته شود؛ قطع دست متجاوزان به بیت‌المال هدف اصلی قوه قضائیه و دولت است.

مراقب توطئه‌ها و ترفندهای دشمن باشیم

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) به نقش اثرگذار آنان در تحقق آرمان‌های فاطمی گفت: بخش عظیمی از بانوان جامعه می‌توانند در راستای تحقق آرمان فاطمی و زینبی به عنوان و مادران بزرگ تاریخ نقش آفرین و انسان‌ساز باشند.

وی به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و افزود: اگر از شرایط و اتفاقات سال گذشته عبور کردیم به دلیل تدابیر عاقلانه بود؛ اگر  دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی هوشیار نباشند، جریانات و توطئه‌های بین‌المللی به شکل‌های مختلف مشکل ساز خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در شبکه عظیم پیروان اهل بیت(ع) که کانون آن جمهوری اسلامی ایران و کشتی‌بان آن رهبر فرزانه انقلاب است، وظیفه سنگینی برعهده داریم باید هوشیار باشیم همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر کشتی آسیب ببیند همه دچار آسیب خواهیم شد.

نقش مهم دستگاه قضا در رفع مشکلات صنایع استان مرکزی 

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز د راین مراسم بزرگترین پروژه دولت را ترمیم اعتماد مردم دانست و گفت: بی‌تردید در ادامه این مسیر، همراهی و همفکری دستگاه قضایی بسیار موثر است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به ویژه در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در استان رخ داده است و تقریبا از نگرانی در خصوص آذرآب، هپکو و واگن پارس و ... خارج شده‌ایم که در چند موضع دستگاه قضایی محور این مهم بود که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام سعید جزائی رئیس دادگستری استان مرکزی نیز در این مراسم ایجاد امنیت و آرامش را از اهداف اصلی دادگستری استان عنوان کرد و گفت: مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین مسائل است که با جدیت پیگیری خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی تقدیر و حجت‌الاسلام سعید جزایی به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات